Continguts audiovisuals als diaris digitals

Els diaris digitals viuen immersos en una carrera permanent per intentar fer créixer les visites i aconseguir nous lectors. Les xarxes socials signifiquen per a ells un veritable aparador on mostrar els seus continguts i fer-los arribar a tots aquells lectors que formen part del món 2.0. A més, permeten que els mateixos lectors difonguin i comparteixin les seves notícies, tot un avantatge.

Més enllà de les xarxes, els mateixos digitals han incorporat molts elements innovadors per guanyar audiència i no s’han limitat a quedar-se només en ser una web que penja notícies en format text i que les actualitza periòdicament.

Cada vegada hi ha més diaris digitals que opten per incorporar continguts audiovisuals o multimèdia a les seves webs. En l’àmbit internacional, el nytimes.com és un dels grans referents i més encara després del redisseny de la seva web fa aproximadament un any. La secció Times Video és una clara aposta per integrar els vídeos a la web del diari i convertir-lo en un mitjà multiplataforma i en el context d’una web intuïtiva, àgil i estèticament minimalista.

Els digitals catalans han anat incorporant la fórmula audiovisual. És el cas de ElPeriódico.com que cada dia realitza un informatiu des de la redacció del diari i en el qual recull les notícies més destacades del dia. A més, també sol fer un ús freqüent del vídeo a l’hora de completar les notícies.

Vilaweb també fa una clara aposta pels continguts multimèdia amb Vilaweb TV. Es tracta d’una plataforma que engloba diferents programes molt vinculats amb el món de la cultura i amb periodicitat diversa. Destaca especialment L’internauta, un programa que presenta Vicent Partal i que també s’emet a El Punt Avui Televisió i a les emissores de La Xarxa de ràdios i televisions locals.

La Vanguardia.com també acostuma a destacar força vídeos a la seva portada, que complementen les notícies. La Vanguardia TV ve a ser un contenidor dels vídeos de les notícies que estan d’actualitat però també inclou programes propis de temàtica diversa com Acustik, El mirador de Barcelona, Corpore Sano o E-Konomia.

El Punt Avui.com també destinada una part de la web als vídeos, que inclou diferents seccions però sense arribar al volum dels mitjans digitals analitzats anteriorment.

Per últim, l’Ara.cat plasma clarament la voluntat del mitjà de ser una redacció integrada. L’aposta més ferma per l’audiovisual l’han fet amb Antoni Bassas, que cada matí realitza un petit vídeo amb format editorial i que al vespre presenta l’After Work, programa on el periodista fa una reflexió sobre un aspecte rellevant de la jornada. A més, gairebé totes les entrevistes que trobem a la versió impresa del diari també s’ofereixen en format vídeo (en versió Premium, això sí).

En definitiva, en un món en què Internet és cada vegada una plataforma que utilitza més gent per informar-se, els diaris digitals s’han reinventat (i ho seguiran fent) per oferir una informació amb un format que arribi a més gent. I és que avui els vídeos ja no es miren només per la televisió.

Susanna Puiggròs.

Continguts audiovisuals als diaris digitals

Deixa un comentari