El maquillatge d’Uma Thurman

per Joana Lladó 

S’ha convertit en una de les fotos més vistes i més comentades dels darrers dies: la d’una Uma Thurman canviada d’imatge. L’actriu, coneguda pel seu paper a “Pulp Fiction”, va ser fotografiada durant la presentació de la nova sèrie de la NBC anomenada “The Slap” i, a partir d’aquí, es va produir un ressò mediàtic en referència a la seva (presumptament) operació estètica. Certament, no semblava ella i és veritat que tothom podia pensar que s’havia operat la cara. Podia semblar evident però en cap cas estava confirmat. Tot i així, molts mitjans van donar per fet que l’actriu havia passat pel quiròfan. Van canviar el condicional per l’afirmació.

Aquest aspecte d'Uma Thurman va provocar que molts mitjans internacionals afirmessin que l'acttiu s'havia operat. FOTO: Getty Images.
Aquest aspecte d’Uma Thurman va provocar que molts mitjans internacionals afirmessin que l’actriu s’havia operat. FOTO: Getty Images.

A tall d’exemple, el Diari ARA publicava en una notícia frases com “Era, per a molts i moltes, una icona. Evidentment, ja no ho és. L’operació d’Uma Thurman, l’última víctima mediàtica en la llarga llista de dones que lliuren els seus diners i la seva personalitat a un cirurgià plàstic a canvi d’un rostre inexpressiu. El seu cirurgià plàstic li ha desfigurat aquell rostre”. Un altre que ho donava per fet: El Mundo. “La actriz ha sido la última en sumarse al club de Renée Zellweger: el de las famosas que se exceden con los retoques estéticos” publicava el diari,  fent un recull de fotografies dels últims anys de l’actriu. I podríem continuar la llista de mitjans (d’arreu del món) que van seguir aquesta línia.

La Razón, com sempre, sorprèn. El diari no es va mullar del tot però va fer una tàctica encara més curiosa: dir de manera indirecta i amb comparacions que s’havia operat i al final, atribuir-ho al públic: “La actriz, de 44 años, que siempre se mostró contraria a tratar, a golpe de bisturí, de huir de las inevitables huellas del paso del tiempo, mostraba ayer un rostro muy cambiado. Más pómulo, menos expresividad… Parece que la obsesión que invade Hollywood por aparentar ser más joven de lo que realmente se es ha alcanzado a Uma Thurman. O al menos eso se comenta en las redes sociales.”

Però…sorpresa! Al final ha resultat ser que tot aquest canvi era pel maquillatge. Curiosa també la reacció dels mitjans. La Vanguardia per exemple titulava: “Uma Thurman reaparece con la cara de siempre”. Ara resulta que les persones tenim varies cares. En general, un tracte poc respectuós i adequat dels mitjans. Alguns d’ells, com el Periódico, conscients de la situació, van demanar disculpes.

Tot aquest boom d’Uma Thurman no deixa de ser anecdòtic però posa de manifest un dels greus problemes del periodisme actual: la rapidesa amb la que es publiquen les informacions i el pitjor de tot, que molts cops aquestes no estan contrastades ni verificades. Es publica abans de pensar. Després es demana perdó. Però, per què no pensem i després publiquem?

Anuncis
El maquillatge d’Uma Thurman

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s