Aconseguir més visites, un repte constant pels mitjans digitals

Per Àlex Sánchez

El diari El País publica que la seva versió digital va tancar el 2014 com la més llegida en espanyol a tot el món, per sobre de El Mundo, en segon lloc, i Clarín, en tercer. Al desenvolupament de la notícia es parla del creixement del mitjà en l’accés pel telèfon mòbil i també senyala que la majoria de les seves publicacions són llegides a través de recomanacions per xarxes socials i els clics que fan els seus seguidors a Twitter i Facebook. És el mitjà amb més “me gusta” a Facebook i seguidors a Twitter.

El País, líder en audiència digital el 2014

A arrel d’aquesta noticia, és interessant veure de quina manera El País es dóna a conèixer a Facebook. El dissabte dia 31 de gener va publicar un total de 26 notícies a la xarxa social. La meitat d’aquestes es podrien classificar com a soft news: imatges impactants sobre les cataractes del Niàgara, el temporal de neu a Espanya, un rànquing sobre vídeos de maquillatge, un petit anàlisi sobre gent gran que va de públic als programes de televisió, qui hi ha darrere l’estilisme de Sara Carbonero o fins i tot com va la relació d’Ashton Kutcher i Mila Kunis.

És cert que també es fa eco de les noticies més hard, com la mort del president de Planeta José Manuel Lara o l’afluència de la concentració per Podemos a Madrid. Però la seriositat que El País s’ha guanyat durant anys no es reflecteix en la proporció de la selecció d’algunes noticies que tria pel seu portal a Internet. Asseguren d’aquesta manera tenir una audiència curiosa que clica i així comptabilitzar més visites? Han esdevingut les xarxes socials una eina per a facilitar el periodisme rosa?

El juny del 2014 el New York Times ja publicava un informe sobre la tendència dels usuaris a accedir a les noticies a través de les xarxes socials; les portades dels diaris deixaven de tenir sentit (només un de cada tres usuaris la visitava) i les peces independents guanyaven pes en el nou panorama digital. En el fons, la jerarquització de la informació afecta al grau d’importància que se li dóna a la notícia, i el suport en pantalla mereix un plantejament que es troba en un canvi constant.

Anuncis
Aconseguir més visites, un repte constant pels mitjans digitals

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s